Twoje dziecko jest w dobrych rękach

Nasz zespół to grupa doświadczonych specjalistów, którzy z pasją i zaangażowaniem podchodzą do swojej pracy. W jego skład wchodzą certyfikowani terapeuci integracji sensorycznej, logopedzi, pedagodzy specjalni i nauczyciele. Każdy z naszych specjalistów posiada unikalne umiejętności i doświadczenie, które wykorzystuje, aby pomóc naszym podopiecznym osiągnąć najlepsze możliwe rezultaty. Zapraszamy do zapoznania się z naszym zespołem!

zajęcia pedagogiczne z dzieckiem

Wioleta terapeutka

 

mgr Wioleta Gorzelińska

Certyfikowany Diagnosta i Terapeuta Integracji Sensorycznej, Pedagog Specjalny, Terapeuta Ręki, Terapeuta Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu

Od zawsze interesowałam się rozwojem dziecka, dlatego ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (studia licencjackie), specjalność – Pedagogika Niepełnosprawnych Intelektualnie i Terapia Pedagogiczna (oligofrenopedagogika). Następnie ukończyłam studia magisterskie, specjalność – Profilaktyka i Resocjalizacja Sądowa, a także studia podyplomowe, specjalność – Edukacja Wczesnoszkolna w Wyższej Szkole im. Pawła Włodkowica w Płocku. Minęły lata, w międzyczasie sama zostałam mamą dwóch córek, co utwierdziło mnie w przekonaniu, jak ważne jest świadome podejście do rozwoju dziecka. Oprócz ogromu miłości i radości, jakiej doświadczamy, będąc rodzicami, niezbędna okazuje się także wiedza – dzięki niej zyskujemy swoistą pewność działania i spokój. Lata mijały, a wraz z nimi kolejne doświadczenia zawodowe w pracy z dziećmi w OREWie i w Zespole Szkolno–Przedszkolnym Nr 2 w Lubstowie. W trakcie pracy ukończyłam kursy dot. elementów integracji sensorycznej. To jednak było dla mnie za mało. Pogłębianie moich własnych zainteresowań i pasji zaowocowało ukończeniem studiów podyplomowych Integracja Sensoryczna na Uczelni Lingwistyczno–Technicznej w Świeciu. Ogrom wiedzy, jaki tam zdobyłam, utwierdził mnie w tym, jak bardzo chcę pomagać dzieciom z zaburzeniami SI. Dlatego otwierając w 2020 roku własny gabinet Integracji Sensorycznej, postanowiłam kierować się przede wszystkim dobrem dziecka i służyć wsparciem dla rodziców. Zawsze kieruję się empatią w rozmowie z rodzicami, a obszerną wiedzę dotyczącą zachodzących procesów staram się przekazać w jak najprostszy sposób. W swoim otoczeniu spotykam coraz więcej dzieci ze spektrum autyzmu, dlatego chcąc pogłębić wiedzę, ukończyłam studia podyplomowe o specjalności – Edukacja i Terapia Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu. Zdobytą wiedzę podbudowuję kursami. Od 2020 roku prowadzę własny gabinet Integracji Sensorycznej, gdzie jestem terapeutą, jak i również zarządzam grupą terapeutów. Zarządzając zespołem pracowników, prowadząc terapie i współpracując z rodzicami, nauczyłam się logistyki, szybkiego i odpowiedzialnego podejmowania decyzji, bycia stanowczym, dbając jednocześnie o dobrą atmosferę przy uczciwym wykonywaniu obowiązków. Badając bieżący rynek i zapotrzebowanie dzieci na terapię, rozszerzyłam swoją działalność o logopedię i terapię ręki. Obecna praca nie jest jedynie działalnością, ale przede wszystkim pasją. Aby móc rozwijać się dalej, jak również z potrzeby rynku, tworzę kolejny gabinet, w którym będzie sala integracji, logopedii i rehabilitacji. W trakcie kilku lat pracy działałam intensywnie, wprowadzając w placówce wiele innowacji, jak i projektów dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i szkoły podstawowej. Serdecznie zapraszam do kontaktu rodziców, którzy zauważyli lub podejrzewają u swoich dzieci problemy z integracją sensoryczną, ponieważ czas ma ogromne znaczenie – im wcześniej dziecko zostanie zdiagnozowane i zostanie objęte terapią, tym łatwiej i szybciej dzieci nadrobią deficyty, przez co poprawią swoje funkcjonowanie.

Kwalifikacje zawodowe

Wykształcenie:

  • (2005–2007) Szkoła Policealna Zespół Szkół Medycznych w Koninie (terapeuta zajęciowy)
  • (2007–2009) Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (studia licencjackie), specjalność – Pedagogika Niepełnosprawnych Intelektualnie i Terapia Pedagogiczna (oligofrenopedagogika)
  • (2009–2011) Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (studia magisterskie), specjalność – Profilaktyka i Resocjalizacja Sądowa
  • (2012–2012) Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku (studia  podyplomowe), specjalność – Edukacja Wczesnoszkolna  
  • (2018–2019) Uczelnia Lingwistyczno–Techniczna w Świeciu (studia podyplomowe), specjalność – Integracja Sensoryczna
  • (2022–2023) Wyższa Szkoła Nauk o zdrowiu w Bydgoszczy (studia podyplomowe), specjalność – Edukacja i Terapia Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu

Doświadczenie zawodowe:

  • (2009–2013) Hospicjum w Licheniu Starym, stanowisko – Terapeuta zajęciowy
  • (2013–2017) OREW w Marianowie, stanowisko – Nauczyciel Oligofrenopedagog
  • (od 2017) Zespół Szkolno Przedszkolny Nr 2 w Lubstowie, stanowisko – Nauczyciel współorganizujący kształcenie
  • (od 2020) Gabinet Integracji Sensorycznej SPEKTRUM – właściciel, Terapeuta Integracji Sensorycznej

Kursy:

  • Wychowawca w placówce wypoczynku dla dzieci i młodzieży
  • Psychorysunek i bajka w terapii dzieci
  • Kurs Deninsona
  • Integracja odruchów Dynamicznych i Posturalnych, cz. I, wg metody dr Swietłany Masgutowej
  • Terapia dziecka z autyzmem
  • Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju dzieci oraz młodzieży
  • Trening umiejętności społecznych
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Biblioterapia
  • Kinezjologia Edukacyjna

Szkolenia:

  • Prawo wewnątrzszkolne – Tworzenie i jego stosowanie w praktyce szkolnej w zakresie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Podstawowe regulacje prawne dotyczące statutu szkoły lub placówki.
  • Szkoła w innowacji czy innowacja w szkole? Kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa jako kluczowe kompetencje w kształceniu.
  • Wspieranie samodzielności u dziecka w oparciu o pedagogikę Marii Montessori.
  • Jak rozwijać kompetencje społeczne dzieci w wieku przedszkolnym?
  • Animacja czasu wolnego pacjenta seniora.
  • Kinezjologia Edukacyjna. Metody dr Paula Deninnisona i Gail Deninson.
  • Pomysły na terapię i usprawnianie zmysłów dziecka z wieloraką niepełnosprawnością.
  • Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym – Chcę się bawić – Jak wspierać zabawę i rozwijać zainteresowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością.
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna.
  • Integracja sensoryczna – wprowadzenie, część teoretyczna i część warsztatowa.
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy dla nauczycieli.
  • Makaton – Program rozwoju komunikacji PRKM, trzy poziomy.
  • Planowanie realizacji programu wychowawczo – profilaktycznego w ramach kształcenia przedmiotowego.
  • ABC sprawdzania i oceniania szkolnego.
  • Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży – Rozwiązywanie problemów wychowawczych dla nauczycieli szkół podstawowych.
  • Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością. Stopień I.
  • Tworzenie programów autorskich w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach.
  • AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się.
  • Najkorzystniejsze formy kształcenia dla dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych jako cel pracy wychowawczej nauczycieli.
  • Jak pomoc dziecku z zaburzeniami lękowymi?
  • Zmysły, a odbiór świata. Integracja sensoryczna przedszkolaka.
  • Pożądane efekty kształcenia, a dobór metod nauczania.
  • Efektywne e-nauczanie, czyli jak pracować z uczniami w sytuacji komunikacji zapośredniczonej.
  • Jak wspierać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
  • Doskonalenie kompetencji nauczyciela w zakresie diagnozy edukacyjnej.
  • Dołącz do eTwinning.
  • Kreatywny uczeń.
  • Czy mój uczeń ma autyzm?
  • Terapia dziecka z autyzmem.
  • Autyzm w domu i w szkole.
  • Pracownia inspiracji. Wymiana dobrych praktyk i szukanie inspiracji do pracy.
  • Głos jako narzędzie pracy – Zapobieganie chorobom zawodowym związanym z emisją głosu pracowników narażonych zawodowo na czynniki występujące w miejscu wykonywania pracy.
  • Doskonalenie kompetencji nauczyciela w zakresie diagnozy edukacyjnej. Zasady tworzenia testów szkolnych.
  • Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczyciela w świetle aktualnych regulacji prawa oświatowego.
  • Wdrażanie Programu Nauki Zachowania.
  • Sensorycznie przyjazne przedszkole i szkoła.
  • Stres w rozwoju dziecka. Problemy i korzyści.

 

Malwina terapeutka

Malwina Michałowska

Terapeuta i Diagnosta Integracji Sensorycznej, Logopeda, Oligofrenopedagog, Nauczyciel

Uczę języka angielskiego oraz prowadzę zajęcia z uczniami z głęboką niepełnosprawnością, autyzmem oraz z dziećmi ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi. Prowadzę terapię i diagnozę Integracji Sensorycznej oraz konsultacje dla rodziców.

Pragnę, aby rozwój moich uczniów oraz pacjentów przebiegał prawidłowo, aby czuli się szczęśliwi, zmotywowani i gotowi do przezwyciężania swoich trudności.

Do każdego dziecka podchodzę indywidualnie, dostrzegając w nim jego potencjał i energię do wspólnego działania. Lubię stawiać poprzeczki, które są w stanie pokonać i cieszyć się razem z dzieckiem kiedy osiąga sukces na miarę swoich możliwości.


 

Anna terapeutka

Anna Nadolska

Terapeuta Integracji Sensorycznej

Ukończyłam studia na kierunkach Resocjalizacja i profilaktyka społeczna, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz Integracja sensoryczna terapia i diagnoza.

Obecnie pracuje w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 2 w Lubstowie i jestem terapeutą integracji sensorycznej.

W mojej pracy priorytetem jest budowanie mocnej więzi z dzieckiem, aby czuło się ono komfortowo w moim towarzystwie i traktowało zajęcia jako fascynującą rozrywkę. Staram się prowadzić lekcje w sposób innowacyjny i atrakcyjny, dążąc do pobudzenia naturalnej ciekawości i zainteresowania wiedzą. Moje podejście opiera się na przekonaniu, że każde dziecko jest unikalne, dlatego warto wspierać je w odkrywaniu własnej tożsamości, dostosowując metody pracy do jego indywidualnych możliwości i pasji.


 

Logopeda Aneta

Aneta Opuchlik

Logopeda, Nauczyciel

Jestem logopedą, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a także germanistą. Obecnie pracuję w ZSP Nr 2 w Lubstowie, jako wychowawca klasy trzeciej, a także prowadzę zajęcia logopedyczne i zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się.

Swoje wykształcenie zdobyłam w trakcie studiów w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie oraz Wyższej Szkole Pedagogiczno-Technicznej w Koninie. Obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych z Integracji Sensorycznej - Terapia i Diagnoza SI w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy.

Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą dwóch chłopców. Uwielbiam góry, dobrą książkę i kawę 😊 Dbam o wysoką jakość moich usług, dlatego nieustannie wzbogacam swój warsztat pracy i poszerzam wiedzę o nowe możliwości terapeutyczne.

Oto niektóre szkolenia i kursy, w których miałam przyjemność uczestniczyć:

  • Kurs masażu w logopedii - cz. I  i II
  • ABC Autyzmu
  • Seplenienie międzyzębowe
  • Pozycja spoczynkowa języka
  • Wibratory logopedyczne wykorzystywane w terapii logopedycznej
  • Wiersz i piosenka w terapii logopedycznej
  • Zastosowanie AAC w terapii autyzmu

 

Natalia terapeutka

Natalia Kwiatkowska

Terapeuta Integracji Sensorycznej, Nauczyciel

Jestem terapeutą integracji sensorycznej i nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnim doświadczeniem.

Obecnie pracuję w Przedszkolu nr 16 w Koninie, będąc wychowawcą i nauczycielem języka angielskiego.

Jako długoletni i zaufany pedagog mogę zapewnić dzieciom terapię w przyjaznej dziecku atmosferze i otoczeniu.